tisdag 26 januari 2010

Dockköp

Imorse gick Vera och jag upp tidigt och körde Johan till jobbet (vi har bara en bil då den andra är på verkstad) och sedan shoppade vi en docka till Vera (lite mat också ;) ). Vera hade dockan hos sig i vagnen och väl i kassan så upptäckte kassören att EAN-koden var ett minne blott. Den hade Vera ätit upp :)

Dockan är ännu odöpt. De andra två dockorna som hon har är döpta efter dem hon har fått dem av. Dockan Erika efter kusin Erik och docken Antonia efter kompisen Anton. Vi får klura ut något till den nya.

Hemma en stund och sedan tillbringade vi eftermiddagen tillsammans med Veras polare och deras mammor.

In till Karlstad för att hämta Johan och sedan hem.

Kvällen tillbringades framför datorn, fixa lite med klubbens hemsida, ragga lite funktionärer inför söndagens agilitytävling, kolla FB och slö surfa. Också hittade jag en kommentar från Eva vilket är anledningen till detta inlägg. Hon skrev att hon önskade att få läsa många inlägg....så här har ni ett kort inlägg om ingenting :D

Lägger in två bilder som lite ögongodis och för att det är så förbaskat enkelt ;)



Vera och jag i valplådan.

Också ett foto som kom från Lova med rapport om att flytten från sovrummet till hallen gått bra (och Skunken är med).

6 kommentarer:

  1. Tisdagens namnsdag var Bodil och Boel. Bodil är väl ett bra docknamn? ;)
    Åh, så de har flyttat nu? Och om bara 1,5 vecka får jag också se dem. Jag kan knappt bärga mig. :P Jag får rapporter då och då om hur bra Lova sköter sig som mamma. Inte för att jag är förvånad, men det är ju alltid kul att höra att det där starka moderskapet och lugnet med valparna har gått i arv från mor till dotter.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja, Bodil kanske det får bli.

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott till valparna!
    Vad duktig mamma Lova ser ut att vara!
    Och kul med ny blogg - även med uppdateringar =)
    Hanne & Co

    SvaraRadera
  4. Ja, du har verkligen rätt, det är ögongodis du bjuder på :-), söta Vera, finaste Lova och dom fantastiska "ulltussarna". Kul med en ny blogg, det ser jättefin ut. Ha det gott!
    Eva-Britt, Micke och Elton

    SvaraRadera
  5. Fina bilder på både människovalp och Lova-valpar. :)

    Tänkte föreslå att dockan kunde uppkallas efter butiken den är köpt i, men namnsdagsnamnet var ju bättre. Kan ju annars bli spännande att förklara för Vera varför dockan kallas "Toysarusa", "Barnens Husa", "Coopa" eller vad det nu var för butik.. :D

    SvaraRadera
  6. Ja, i så fall skulle det ha blivit "Coopa" :D Men jag tror det får bli "Bodil". Hon döper nog om dem sen i alla fall.

    SvaraRadera

Bloggintresserade