fredag 7 maj 2010

Visst är det så här?

Måste bara lägga ut en liten konversation mellan hund och matte som jag hämtat från Hanna och Gaias blogg. Den är bara så underbar....läs och le...


Matte sitter vid bordet och äter. Hund sitter bredvid och stirrar med lysten blick på mattes tallrik.
Gaia: Du tappa en salladsbit.
Jag: Jag vet.
Gaia: Får jag ta den?J
Jag: Nej.
Gaia: Snälla?
Jag: Nej.
Gaia: Amen schysta!?
Jag: Nej, du kommer ändå inte gilla det. Det är sallad och biten är ca 1 cm2 stor.
Gaia: Jag vill ha den.
Jag: Ja, men så ta den då!
Gaia: Tack! *slafs*
Jag: Var det gott?
Gaia: Nej.
Tystnad.
Gaia: Har du mer sallad?

2 kommentarer:

  1. Hahaha - helt underbar!!! :D :D :D

    Hoppas att allt är bra med er, såväl pälshundar som nakenfis och tvåbent skrutt. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. *asgarv* Så fullständigt sant!!!

    SvaraRadera

Bloggintresserade